۷ خرداد ۱۳۹۰، ۱۴:۵۱

جلال زاده:

27 درصد ترانزیت کشور از آذربایجان غربی انجام می شود

27 درصد ترانزیت کشور از آذربایجان غربی انجام می شود

ارومیه- خبرگزاری مهر: استاندار آذربایجان غربی گفت: 27 درصد ترانزیت کشور از طریق گمرکات کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید جلال زاده ظهر شنبه در سمینار مجامع منطقه یک و دو روسای سازمان جهاد کشاورزی استانهای سراسر کشور افزود: آذربایجان غربی به لحاظ همجواری با سه کشور مرزی و برخورداری از بیشترین پایانه ها و گمرکات رسمی مقام اول را در کشور به خود اختصاص داده به طوری که 51 درصد از واردات زمینی کشور و 27 درصد از ترانزیت کشور از مرزهای استان انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در آذربایجان غربی پنج پایانه رسمی داشته که سه پایانه با ترکیه و یک پایانه با کشور عراق و یک پایانه در مرز جمهوری آذربایجان فعال است، ادامه داد: تا کنون با استفاده از تسهیلات بنگاه های اقتصادی زودبازده بیش از دو هزار و 600 واحد تولیدی در استان دایر شده است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به جذب 16 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل اعتبارات بنگاههای زودبازده و کارآفرین، اظهار داشت: سهم استان از بنگاههای اقتصادی زود بازده و کارآفرین 20 هزار میلیارد ریال بوده که از این میزان چهار هزار میلیارد ریال تا تیر ماه امسال جذب و هزینه می شود.

جلال زاده با بیان اینکه در راستای اختصاص مانده تسهیلات بنگاههای اقتصادی زود بازده و کارآفرین، حوزه کشاورزی در اولویت قرار گرفته است، بیان داشت: طی یک ماه گذشته از محل این اعتبارات، 10 میلیارد ریال به حوزه کشاورزی در استان تخصیص داده ایم و این روند را در ماههای آینده نیز ادامه خواهیم داد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه 60 درصد کنسانتره و آب میوه کشور در استان تولید و به اقصی نقاط جهان صادر می شود، اظهار داشت: همچنین در راستای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان ظرفیت سازی خوبی صورت گرفته به گونه ای که ظرفیت صنایع تبدیلی شیر استان بیش از یک میلیون تن بوده ولی میزان تولید شیر تنها 450 هزار تن است.

جلال زاده از ارائه خدمات حمایتی جهت ایجاد و توسعه دامداریها و گاوداریها صنعتی در سطح استان خبر داد و در ادامه سخنان خود بیان داشت: آذربایجان غربی به لحاظ برخورداری از منابع آبی در کشور مقام نخست را داشته که بیشترین میزان آب مصرفی کشور در حوزه کشاورزی است.

حجت الاسلام غلامرضا حسنی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این جلسه بر توجه به حل مشکلات کشاورزان و بهره گیری از فناوری های نوین در راستای کاهش آسیب های وارده به بخش کشاورزی تاکید کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه اگر در انجام امور هدف جلب رضایت خداوند باشد اجر دنیوی و اخروی را به همراه خواهد داشت بر دستگیری از اقشار محروم و کم در آمد جامعه تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر قریشی اجرای طرح هدفمندی یارانه ها را طرحی موفق ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم با اجرای این طرح روز به روز مشکلات قشرهای نیازمند کاهش یابد.

محمد رضا اصغری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه میزان تولیدات کشاورزی استان را پنج میلیون و 23 هزار تن و ارزش ریالی این تولیدات را 17 میلیارد و 951 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این میزان تولیدات 4.9 درصد از کل تولیدات کشور را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 1322625

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha